3 creatieve teambuilding-workshops die iedere eventmanager moet kennen!

Teamwork makes Dreamwork!

De Kleiduifjes doen waar ze goed in zijn: Het bedenken en faciliteren van creatieve sessies. Graag presenteren wij drie creatieve teambuildingworkshops die op een effectieve manier een team laten inventariseren, inspireren en innoveren:

 

1. 3DMINDMAPS: Deelnemers steken de handen uit de mouwen en werken met plasticine-klei. Tijdens deze sessie worden onzichtbare processen tastbaar en inzichtelijk gemaakt. Zowel individueel als in teamverband worden vormen gemaakt, die symbool staan voor functies, rollen, processtappen, doelstellingen en risico’s binnen het team of de organisatie. Deze vormen worden samen op een vlak geplaatst.

Gedurende de sessie wordt er gekeken naar hoe deze elementen zich ten opzichte van elkaar verhouden. Aan de hand daarvan worden de vormen verplaatst, veranderd, verbouwd, verschoven, met elkaar in verbinding gebracht, uit elkaar gehaald of aan elkaar gekoppeld. Dit gehele proces wordt geregistreerd als een stop-motion animatie.

2. TEAMBEELD: Het hele team maakt een kunstwerk van klei. Verschillende thema’s en functies binnen het bedrijf worden vormgegeven in klei.
Onder technische begeleiding van een kunstenaar worden de klei-vormen door de deelnemers verwerkt tot een kunstwerk. We bekijken en analyseren het resultaat. Het proces wordt gefotografeerd en verwerkt tot boek.

In ons atelier wordt het beeld gebakken zodat het een blijvend keramisch kunstwerk wordt. Dit kunstwerk krijgt een mooie plek in het bedrijf, maakt de samenwerkingen binnen het bedrijf zichtbaar en is een mooie herinnering aan de teambuilding-dag. De onthulling van het kunstwerk zorgt voor een terugblik op de teambuilding. Een mooie reminder aan de bevindingen van die dag. 

3. DESIGN THINKING: Doorloop met het team alle fasen van het systeem: Inspiration, Ideation & Implementation. Tijdens onze workshop leert men met dit innoverende ontwerp-proces te werken met behulp van het stappenplan: Emphatize, Define, Ideate, Prototype en Test.

Aan de hand van onze stop-motion-animaties leggen we iedere stap uit, daarna gaan de deelnemers zelf aan de slag. Hun proces wordt ook geregistreerd als stop-motion-animatie. Aan het eind van deze Design Thinking-sessie is er nieuw concept bedacht dat aan de hand van de stop-motion-animatie wordt gepitched.