5 redenen om een creatieve sessie in te zetten op een bedrijfsevent:

 

Wat is de toegevoegde waarde van creativiteit tijdens bedrijfsevents?

 

Het ligt niet altijd voor de hand om iets creatiefs te doen tijdens een zakelijk event. Door het juist wel te doen geef je een originele en unieke draai aan het event. Daarnaast voeg je ook daadwerkelijk waarde toe aan het event.

 

Ontdek 5 redenen waarom een creatieve activiteit zo belangrijk is tijdens events:

1. Uit het hoofd en met de handen werken: Mensen zijn gewoontedieren, en vinden zichzelf over het algemeen niet zo creatief. De meeste mensen maken niet dagelijks iets met hun handen, en al helemaal niet met klei. Door dit tijdens een event juist wel te laten doen, bied je een unieke ervaring, waarbij men even helemaal uit hun hoofd is en met de handen in de klei. 

 

2. Betrokkenheid: Doordat men creatief bezig is, is er volledige aanwezigheid in het hier en nu. Het thema van de creatieve sessie is toegespitst op de aanleiding van het event. Deelnemers 'staan aan' en werken tegelijkertijd samen aan een groepsthema. Dit enthousiasmeert en creëert een grotere betrokkenheid bij het event. De creatieve sessie is een gezamenlijke activiteit, waardoor iedereen tegelijkertijd met hetzelfde bezig is.

 

3.Creativiteit werkt verbindend: In het creatieve proces is ieder gelijk, creativiteit is universeel, iedereen is creatief en wil dit ook zijn. Creativiteit doorbreekt hiërarchieën binnen een bedrijf en biedt voor iedereen gesprekstof. Men is altijd nieuwsgierig naar wat de ander heeft gemaakt, en de hierbij horende gedachte. 

 

4. Creativiteit verlegd grenzen: Met de juiste begeleiding en uitleg kunnen mensen vaak meer dan dat ze denken. Hierdoor zijn ze vaak blij verrast trots op hun creatieve bijdrage. Creativiteit brengt transformatie teweeg doordat je iets leert en doet wat je voorheen niet dacht te kunnen.

 

5.Creatieve sessies geven inzicht: Klei is een makkelijk materiaal om mee te werken, iedereen kan het! Waarschijnlijk is de laatste keer dat men klei in handen had op de kleuterschool geweest. Hierdoor heeft creatieve sessie met klei een onschuldig, vrolijk en speels karakter. Dit biedt de mogelijkheid om meer inzicht te krijgen in de mensen en wat er speelt in het bedrijf.